Monday, July 26, 2010

OraNg Yang Susah UnTuk SayA LuPakAn







Di dalam dunia kehidupan kita ni mestilah kita punyai orang kita sayang...tak kira la ibubapa,sahabat,kawan2 serta saudara...bila kita ingat mereka semestinya lah kita amat menyayangi mereka... kasih sayang itu datang dari jiwa turun ke hati..walaupun dicincang badan kasih sayang dan ikatan itu tetap tersemat didalam hati...cuma bila sampai waktu nyawa terpisah dengan badan dan hanya amalan sahaja dibawa, hanya orang yang kita sayang saja yang akan mendoakan kita disana kelak...

Kenangan yang indah selalu saja tersemat dalam hati aku...bila termenung sorang2 teringat la anak dekat rumah pengasuh serta sahabat lama...isteri klu teringat trus je pergi dekat dia hehehe....teringat waktu bujang2 dulu banyak benda buat dengan kawan-kawan...bila sampai masa suma kenangan tu kita jadikan sempadan untuk kita maju setingkat lagi... tapi sebelum nyawa berpisah dengan badan aku cuma berharap aku dapat meneutralkan keadaan menjadi sediakala... biar aku busuk dimata tp apa yang buat menjadi manfaat kepada orang tidak menyukaiku... mana manusia yang tidak dilanda badai tp jangan pula kita jadi manusia yang takut dilanda badai..

bagi seorang sahabat yang byk beri bimbingan dari jauh aku amat berterima kasih...

1 comment:

  1. Ada kenangan yang membuatkan kita menangis.....

    Ada kenangan yang membuatkan kita suka......

    Ada kenangan yang membuatkan kita tergelak seorang diri.............

    Tapi yang penting kenangan merupakan perkara yang indah yang membuatkan kita untuk teruskan kehidupan dengan ceria dan gembira.

    ReplyDelete