Sunday, November 15, 2009

S.O SPT dah terima OPSYEN

Hari ni dalam sejarah buat warga penolong Pegawai Tanah Pejabat Tanah S.P.T... Alhamdulilah kami semua dah pun menerima Borang Opsyen Pertukaran Perlantikan ke NT27 dan mungkin sebentar je lagi kami akan menandatangani borang tersebut. Macam aku yang masih belum cukup syarat 6 tahun pengalaman kerja, aku sekarang memegang status KUP27 (Khas Untuk Pemangku) sehinggalah bulan 5 tahun depan baru la aku cukup syarat....tapi takpe bukan lama mana pun cuma tinggal 6bulan je lagi untuk cukup syarat NT27... tapi kemarin aku ada baca satu atikel di dalam forum UTUSAN bertarikh 16 NOVEMBER 2009 tentang jawatan J17/22/26 yang tk puas hati kat S.O dan diaorang nk hantar petisyen kat JPA...

Nasihat saya buat juruteknik J17/22/26 janganlah iri hati sgt dgn kami ni sbb apa kerajaan dan JPA putuskan adalah munasabah & tepat ttg kenaikan gred kami...perlu diingatkan jgk jawatan juruteknik ini dahulunya adalah serpihan daripada jawatan S.O jgk danaru lah wujud jawatan juruteknik serta jawatan ADO(Penolong Pegawai Daerah)...jawatan kami ni dah wujud sejak lebih dari 100 tahun dan pulak nama jawatan pun Penolong Pegawai Tanah, tak kan lah nk gred NT17 kot.. jawatan Juruteknik baru lagi wujud..JPA tidak pilih jawatan untuk naikkan gred atau memilih bulu... Kesatuan kami bertahun2 bertungkus lumus untuk mendapatkan kenaikan gred ini dan kesatuan telah sedaya upaya membuat kajian serta menghasilkan proposal kenaikan gred untuk dihantar ke JPA...bukannya senang untuk naik gred encik juruteknik oiiii... saya nasihatkan suruhlah kesatuan juruteknik buat proposal hantar ke JPA dan nyatakan sebab2 perlunya J17/22/26 perlu naik gred...janganlah nk minta naik gred pun burukkan jawatan lain serta landasan serta alasan untuk naik gred sama... Apapun J17/22/26 kena usaha la yerr..



Aku adalah salah seorang orang yang bertuah selepas Safar dan Radzi sbb dapat tgk proposal yang dihantar ke JPA untuk kenaikan gred NT27...Proposal tu lah diguna pakai sehingga S.O2 satu Malaysia menikmati kenaikan gred NT27...

No comments:

Post a Comment