Sunday, November 1, 2009

Syoknya Pergi Kota Kinabalu

Ni dekat Kinabalu Pine resort( di belakang iailah Gunung Kinabalu)

Kesiannya Adam kena tinggal waktu ni
Pagi2 saya buka folder gambar percutian saya pada bulan jun tahun ni...teringat la plak tempat saya & isteri pergi makan angin iaitu Kota Kinabalu....saya pun trus upload boh dalam blog...

Percutian kali ni sy tk bawa Adam dan sy tinggalkan adam kepada Tok Ma untuk dijaga... Pernebangan kami akan berlepas pada jam 10 pagi dan bermakna kami hendaklah 2jam lebih awal check in di airport Bayan Lepas... selepas selesai check in kami semua mengisi perut dahulu di MCD..setengah jam lagi nk berlepas saya pun ke balai berlepas dan tepat jam 10pagi kami pun berlepas ke Kota Kinabalu....

Kami tiba di KK jam 12.30tgh... setibanya kami sampai, kami terus amik kereta sewa dan pergi ke Kundasang...Kundasang iailah satu destinasi peranginan yg terkenal di Sabah...tempatnya cantik dan sejuk serta ia adalah kaki gunung Kinabalu...tempatnya lebih kurang Cameron Highland la kat semenanjung..kami berada di sana selama 2hari.. makanan yang paling sedap yg sy makan kat sana adalah nasi goreng seafood & kepak ayam... perrhhh meleleh air liur saya dibuatnya... di Kundasang kami menginap di Kinabalu Pine resort iaitu salah satu resort ciri2 ala inggeris...bila sampai saje di Kundasang sy merasakan udara yg nyaman sgt2,dah lama sy menghirup udara mcm ni...syukur kepada Allah yang menjadikan langit & bumi..

pada hari kedua sya pergi ke Hot Spring dan Kundasang War Memorial...pada hari terakhir kat kundasang kami ke kaki gunung Kinabalu.. pada tengaharinya di kami berangkat balik ke Kota Kinabalu...setiba je saya isteri trus shoping beli cenderamata kat kwn2...ada mcm2 kat pasar Filiphin, ada kristal,mutiara dan yang paling bestnya ikan bakar la pada waktu malam... kami tk terlepas nk merasa ikan bakar serta latok...emmm sedap tapi isteri saya tk lalu sbb dia berlendir hehehe5....dan keesokanya pada pukul 6pagi kami dah pun check in kat terminal 1 Kota Kinabalu untuk balik ke Penang...klu nk tahu kat KK ada 2 terminal lapangan terbang...jgn tersilap sudah...ok buat safar dan razi yang nk ker KK bulan tahun depan sy ucapkan selamat pergi dan balik ok... Klu sempat pergi la Pulau Manukan...bila balik rasa rugi sgt saya tk pergi Pulau Manukan...Pulau tu diantara yang tercantik selepas Pulau Sipadan dan Pehentian