Sunday, September 13, 2009

Kismis Minda Untuk Adam

Adam suka sgt makan buah kismis...tiap2 hari saya bagi dia makan 7biji dan kadang2 9biji...makan kismis hendaklah ganjil jumlahnya (3,5,7 dan 9biji) sbb ikut sunnah nabi..

isteri saya belikan kismis ni untuk adam untuk kecerdasan daya pemikiran adam jugak..

kismis ni jugak adalah kismis minda yang terpilih dengan BACAAN DOA..ia juga dikeringkan dibawah cahaya matahari dan tidak menggunakan sulfur...

makan kismis bagus untuk budak2 dan orang dewasa... sapa2 nk order boleh la tgk laman web http://hpa.com.my

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa memakan kismis merah sebanyak 21 biji setiap hari sebelum sarapan pagi, maka dia tidak akan tertimpa penyakit kecuali kematian". Imam Ali a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 21 biji kismis merah, maka dia tidak akan melihat pada jasadnya suatu yang tidak disenangi". Imam Ali a.s. bersabda: "Kismis dapat menguatkan jantung, menghilangkan penyakit, menghilangkan panas dan memulihkan kesehatan jiwa". Pada riwayat lain dari Abi Ja'far At-thusi disebutkan bahwa kismis dapat menghilangkan lendir dan menyehatkan jiwa". Nabi Muhammad SAW bersabda: "Biasakanlah memakan kismis karena kismis dapat menghilangkan kepahitan (empedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyehatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih".

No comments:

Post a Comment